
Niť z prízrakovPhantom Thread
Prístupnosť | nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 12 rokov |
---|---|
Farebnosť | farebný |
Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil zo svojhoživota. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva...
PREDNÁŠKA: PAUL THOMAS ANDERSON
Paul Thomas Anderson (nar. 1970) debutoval v roku 1996 filmom Tvrdá osma. Po Hriešnych nociach (1997) o americkom pornopriemysle v 70. rokoch minulého storočia nakrútil impozantnú trojhodinovú fresku Magnólia (1999). V tomto období bola jeho tvorba porovnávaná s tvorobou predstaviteľov nového Hollywoodu – Martina Scorseseho a Roberta Altmana (druhému menovanému robil „zástupného režiséra“ /pre potreby poistenia/ na jeho poslednom filme Zajtra nehráme!). V roku 2007 nakrútil film Čierna krv s Danielom Day-Lewisom v hlavnej úlohe. K spolupráci s týmto hercom sa Anderson vrátil vo filme Niť z prízrakov (2017), pričom ide o hercovu údajne poslednú filmovú rolu. V tomto období už však Andersona možno porovnávať s velikánom americkej kinematografie – Orsonom Wellesom.
Film sa už premietal |